Registerbeskrivning

Registerbeskrivningen följer 10 § i personuppgiftslagen (523/1999).

1. Den personuppgiftsansvariges namn och adress

Wenda Oy, Tuulissuonkuja 1, 21420 Lundo, Finland

FO-nummer: 0996778-7 E-post: myynti(a)wendashop.fi

2. Person som sköter registerärenden

Jan Forsbom E-post: jan.forsbom(a)wenda.fi

3. Registrets namn

Wenda Oy:s kundregister

4. Uppgifternas användningsändamål

Syftet med registeruppgifterna är att sköta och underhålla relationen mellan Wenda Oy (wendashop.fi) och kunden. Personuppgifterna i användarregistret används för marknadsföring, information, skötsel av kundrelationer och -kontakter samt för andra ändamål som hänför sig till upprätthållandet av kundrelationen. Syftet med behandlingen av personuppgifter grundar sig på 8 § i personuppgiftslagen.

5. Registrets datainnehåll

Wenda Oy:s kundregister innehåller som mest följande uppgifter:

  • kontaktuppgifter (namn och kontaktuppgifter för att nå kunden

  • kundspecifik kod och lösenord som sparats i tjänsten

  • produkter/produktgrupper som intresserar kunden

  • kundens köphistorik

  • marknadsföringstillstånd

  • uppgift om att kundförhållandet upphört

6. Regelmässiga datakällor

Den personuppgiftsansvarige registrerar de uppgifter som användaren själv meddelar personuppgiftsansvariga elektroniskt eller manuellt.

7. Utlämnande av uppgifter

Wenda Oy lämnar inte ut uppgifter till utomstående.

8. Avförande av uppgifter ur registret

Kunden kan på eget initiativ begära att en uppgift i registret raderas eller så kan den raderas när kundrelationen upphör. Dessutom kan uppgifter i kundens register raderas på grund av eventuellt missbruk av tjänsten.

9. Skydd av registret

Den personuppgiftsansvariges datasystem och filer är skyddade med de tekniska skyddsmetoder som normalt används. Rätten att använda registret förutsätter ett personligt användarnamn och lösenord som beviljas endast en person som hör till personuppgiftsansvariges personal och vars ställning och uppgifter berörs av den nämnda användarrätten.

10. Kakor

Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats www.wendashop.fi

En kaka är en liten textfil som sparas på en dator, surfplatta eller mobiltelefon när du besöker sidan. Vi använder kakor för att analysera användningen av webbplatsen, rikta reklam och följa upp hur reklamen fungerar i digitala medier, t.ex. i sökmotorer. Kakorna innehåller inte personuppgifter. Kakorna överlåts eller säljs inte till tredje parter.

Genom att använda Wenda Oy:s webbplats wendashop.fi godkänner du användningen av kakor som beskrivits ovan. Du kan undvika att kakor används genom att redigera inställningarna i ditt webbläsarprogram och förbjuda användningen.


Bläddra bland kategorier

Din kundvagn är tom

Suodata tuotteita

Villkor

Dessa leveransvillkor gäller från och med 17.12.2021.

Webbutiken

Webbutiken Wendashop säljer produkter till privatpersoner som är myndiga. I produktpriserna ingår moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkterna beställs i webbutiken genom att flytta dem till kundvagnen och betala kundvagnens innehåll i nätbetalningstjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågats i samband med beställningen används enbart för leverans av beställningen eller utredning av oklarheter i den, om inget annat nämns separat. När du beställer från webbutiken förutsätts du ha bekantat dig med och förbundit dig till gällande leveransvillkor.

Betalning och betalningssätt

Som betaltjänst fungerar Paytrail Abp:s (FO-nummer 2122839-7) tjänst och den är en del av Nets-familjen. Betalningsalternativen är kortbetalning och nätbanksbetalningar. Genom att meddela uppgifter i kassan godkänner du Paytrail Abp:s (Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä) betaltjänstvillkor. Genom att klicka "Osta" godkänner du de allmänna villkoren för Wendashop.

Beställnings- och betalningsbekräftelse

När vi har tagit emot din beställning skickar vi dig omedelbart en beställningsbekräftelse per e-post som visar dina beställningsuppgifter. Kontrollera alltid innehållet i beställningsbekräftelsen. Om du har frågor, kontakta genast vår kundtjänst. Spara beställningsbekräftelsen om du måste kontakta kundtjänsten. När du sköter dina ärenden via kundtjänsten ska du alltid hålla ditt eventuella kundnummer och beställningsnummer tillgängliga. Kontrollera alltid att innehållet i paketet stämmer överens med de produkter som finns på beställningsbekräftelsen.

Du kan kontakta vår kundtjänst med följande information:

Wenda Oy / Wendashop
Tuulissuonkuja 1
21420 Lundo
Finland

Telefonnummer: +358 2 2351 333
E-post: myynti@wendashop.fi

Leveranssätt och -kostnader

Leveranskostnaderna inkluderar post- och förpackningskostnader. I varukorgen presenterar vi en uppskattning av kommande leveranskostnader enligt det primära leveranssättet. De exakta leveranskostnaderna visas efter att du valt det önskade betalnings- och leveranssättet för beställningen. De tillgängliga leveranssätten beror på varukorgens innehåll och sammanlagda vikt. Vid kassan kan du välja det leveranssätt som passar dig bäst och där visas även den exakta leveranskostnaden.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland varierar beroende på beställning och leveranssätt. Avvikelser från den uppskattade leveranstiden anges om varukorgen innehåller varor som inte finns i lager. Vi meddelar också om eventuella förseningar omedelbart efter beställningen.

Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av force majeure eller indirekta olägenheter som orsakas av förseningar. Webbutiken informerar om avvikande leveranstider på sin webbplats.

Returvillkor

Vid distansförsäljning har konsumentkunder 14 dagars returrätt för alla produkter, som garanteras av konsumentskyddet. Företagskunder har inte returrätt. Om du vill returnera den beställda produkten ska du kontakta vår kundtjänst utan dröjsmål. Kundservicen meddelar en adress för returneringen samt ett individuellt returnummer. Produkterna ska vara oanvända och hela.

Ej inlöst paket

Att avstå från att inlösa ett paket är inte samma sak som att returnera eller återkalla det. Vi tar ut en avgift för leveranskostnader för ett paket som inte har lösts in och för vilket det inte har gjorts en separat avbokningsanmälan.

Problemsituationer

Om produkten har försvunnit eller skadats under transporten eller om den på annat sätt inte motsvarar din beställning, ska du meddela felet skriftligen senast inom 14 dagar till den adress som nämns i punkten Ångerrätt och returvillkor eller genom att ringa det telefonnummer som anges i kontaktuppgifterna. Om paketet är tydligt skadat vid transporten ska du omedelbart reklamera skadan till transportbolaget som skött leveransen.

Presentkort

Presentkorten skickas per e-post. Presentkortens giltighetstid är ett (1) år.

Presentkort som använts för ditt inköp.